Tuesday, July 14, 2009

wali band-cari jodoh

di petang yang hening sedang ak membizikan keje si budak lily nganu ni antar lagu ni kt ak...beria2 suh ak dgr...setelah dgr..huh perli ak nampak..tp lelama best gak dgr terasa mcm nk bg lagu ni kt mama n ayah..tak faham2 lagi ke







Apa salahku apa salah ibuku

Hidupku dirundung pilu

Tak ada yang mau dan menginginkan aku

Tuk jadi pengobat pilu

Tuk jadi penawar rindu

Tuk jadi kekasih hatiku



*

Timur ke barat selatan ke utara

Tak juga aku berjumpa

Dari musim duren hingga musim rambutan

Tak kunjung aku dapatkan

Tak jua aku temukan

Oh tuhan inikah cobaan



**

Ibu-ibu bapak-bapak

Siapa yang punya anak

Bilang aku aku yang tengah malu

Sama teman-temanku

Karna cuma diriku yang tak laku-laku



***

Pengumuman-pengumuman

Siapa yang mau bantu

Tolong aku kasihani aku

Tolong carikan diriku kekasih hatiku

Siapa yang mau



Back to *, **, ***

Ibu bapak punya anak

Bilang-bilang aku aku yang tengah malu

Sama teman-temanku

Karna cuma diriku yang tak laku-laku



Back to ***

5 comments:

akiss said...

kah kah kahkah. jgn la mcm tu. tak laku . hahaha

aLiSh said...

isk jangan lah macam tu.... muda lagi apa :) kan kita dah dijanjikan yang kita dijadikan berpasang pasang tunggu lah nanti ada lah yg real tu (cheh cakap macam aku ni hebat pulak dah nak kawin pulak) tapi jgn risau sgt makin risau makin jauh nanti....

p.s bukan haritu ada ke?

Didi Nadhirah said...

aqiqi : saje je suka nengok lagu ni
akak alish : ye sy memang muda akak..hari tu bile yg ade erkk akak hehe

himynameisamer said...

terasa bila dengaq lagu ni huh :p . kwn2 kte dah kawen haha

[yAN!e][pUTraJAya] said...

bila dengar lagu ni
terasa terkena dengan diri akak

hehehhehe