Thursday, January 21, 2010

kuih apam di pagi khamis



morning ....hari ni khamis esok jumaat lusa cuti....semalam tetibe rasa mcm nk makan kuih apam yg perang2 tu...so I dengan pujuk dan rayunya...baik punyer mintak nenek I tlg wat

nenek aka wan

I : wan bile nk wat lagi kuih apam wan yang sedap dan gebu tu
wan : nk wat apa...ko bukan suka kate tak sedap la
I : bukan kate tak sedap....tp kalo hari2 wat mender sedap pun jd kureng
wan : pergi cari tepung sume

so I pun cari la tepung beras,ragi nasi dalam peti ais...eno mula2 cr tak jumpa sampai sanggup nk g beli kat 7 eleven....teringin tul nk makan...I dah bayangkan kuip apam yang gebu2 n manis2 buah itew.....

tp bile bangun je pagi ngan semangat berkobar masa nk g keje untuk bungkus wan bgtau kuih apam die tak naik..tak gebu....aduhai kecewanya atiku...tp I amik jugak la walaupun apam tu padat2...rasa boleh tahan la jugak



lebey kurang mcm gini la rupanye apam padat tu...tp bile I google tgk kuih ni jadi kuih apam berkuah kat terengganu...secara tak lansung wan dah jadikan die kuih apam berkuah



oh kuih apam ku menjelma la kau yang gebu....
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^


takpe la asalkan dapat pandang gmbr kuih apam ni pun jadila


nota isi perut hatiku :apam padat wat bekalan waktu jem petang karang....tyme tu padat2 pun leh habis

16 comments:

a d r e y n i e e l i s y a said...

trasa mcm mo makan kuih apam jew..
huhuh

eija ^_^ said...

cantik :) memang nak makan hehe

Aini said...

sodap.. mau buat la...huuh

dizzydude said...

waaahh!!sedapnyer..lapaq daa nie..hehe..beguling² tak tahan..warna warni =)

Zuhaini said...

wah.. sedapnya...

full of love,keyna said...

sedapnyee,tetibe teringin pulak nak makan -.-

..nOj.. said...

yela tetiba dh tgk rase nk mkn plak. nk buat x reti. mkn ngan kelapa masin sedap ni

Si budak Aboi said...

sdp mam dgn kelape parut!

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

kuih apam letak kelapa sket...fuh.....sedap...

hehhehe

DiLa cAnTik said...

pergh...lme xmkn apam dowh...sedap plak pg2 nih bace entri apam...hehe

intan izani said...

uish
feberet jugak tu kuih apam
kelapa wajib
pastu suke yg warna putih je
hehe
kalau sarapan kat luar
mesti cari kuih apam
hehe

annaskeatiakuh said...

la...igtkan mkn unt srapan..hhehehehe

tenteraangin said...

mana inti kelapa?

Zuewairy said...

padat pe.. ok jer tuh.. sedap, mkn jer;)

farhana said...

mcm best :)
tringat dulu masa kecik2, mak slalu buat kuih ni...

iedaLUVsham said...

weh terliur aku tgk kuih apom tuh...kaler2 gitew, siyes raser nak sgt!! huhuu!! :)♥