Saturday, January 9, 2010

lesson of the day



ok kawan2 pelajaran hari ni yang I nak kongsi adalah


seperti guni terentak


contoh kejadiaan yang benar2 berlaku perbualan seorang ibu dan anak

mama : dah lama tak pakai baju ni..sambil menayang-nayangkan baju kebaya bewarna peach berkain jenis sutera yang di ambil dr bilik belakang (simpan kat belakang lagi tu lama ke tak lama tak dipakai tu)
anak : pakai la(selamat tak yah gosok baju mama...pasal baju tu dah bergosok)
mama : (sedang mencuba pakai) huh tak le butang macam guni terentak
anak : hahahaha dah gemok.(sambil gelakkan perumpamaan guni tu) betul ke ader perumpamaan tu..terhentak ke terentak (si anak confuse)
mama : ada la (sambil kecewa dengan baju yang dipakai)

si anak terus lari ke dalam bilik menyelamatkan diri dari menjadi mangsa gosokan



ertinya guni terentak kalau tidak salah maksudnya guni yang penuh sarat dengan barang terjatuh dengan mampatnya, terhempas..betul ke ni...anyone yang tahu maksud betul die sila tinggalkan komen ye

p/s: sedang berehat2 di kuantan apa program hari sabtu yang mulia ni agaknya

3 comments:

sI tEDI said...

guni terentak...?? guni terhentak?

AzuanBudakMemandai said...

x tau la den ni huhu

Si budak Aboi said...

mcm sarung nangke kan!